click to create your glitter text
أَذكار








Khamis, 15 Julai 2010

~❤.Duhai Teman Tersayang.❤~


Teman, aku ingin..
Teman tersayang,
Aku ingin kita seperti Abu Bakar al-Siddiq,
Persahabatan di jalin kerna al-Khaliq,
Harta di korban bukan sedikit,
Cintakan kebenaran, sanggup bersakit.

Serta tawakkal Ibrahim mulia,
Ketika meninggalkan insan tercinta,
Di bumi tandus tanpa bicara,
Meyakini Allah sebagai Penjaga.

Aku impikan antara kita seorang Umar,
Berdiri tatkala tertundukny manusia,
Bersuara tatkala diamny mereka,
Menggerunkan musuh durjana.

Serta senyuman Syed Qutb,
Ketika berhadapan dengan tali maut,
Akidah mantap tidak terenggut,
Roh dakwahny tidak surut.

Aku ingin kita seteguh Ibnu Zubbair,
Menahan panahan Hajjaj dengan rela,
Bersama si ibu tua,
Lantas syahid, rohny ke syurga.

Marilah kite menyemai benih Hassan al-Banna,
Fikrahny jernih menggegar dunia,
Merelakan tubuhny di mamah peluru,
Demi menegakkan kalam Allah & Rasul.

Aku cintakan pemuda Giffari,
Menentang kezaliman walaupun di ancam,
Moga kan lahir lagi di abad ini,
Jiwa jitu pemuda yang tak pernah suram.

Aku ingin kite sepemaaf Yusuf,
Tetap mencintai saudarany,
Walaupun di humban ke perigi tua,
Terpisah dari ayahanda bertahun lamany.

Aku ingin pusara kite harum mewangi,
Bagai harumny pusara Masyitah,
Semerbak kasturi.

Aku ingin persahabatan indah ini,
Bisa menjadi syafaat,
Di Mahkamah Mahsyar nanti....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan